یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

وب فول رایگان

جدیدترین مطالب

جستجوگر پیشرفته سایت





تبلیغات ویژه

سایت اسکینک دات آی آر

با قرار دادن این کد در ابتدای قالب weblog، تبلیغات حذف می‌شوند.
مشکلات بسته نشدن تبلیغات در نسخه‌ی جدید کاملاً رفع گردید.
 

ورژن انکریپت شده جدید منتشر شد. این نسخه تا تاریخ 1 اردیبهشت 93 توسط  شناسایی نشده و کار می‌کند. چنانچه روی وبلاگ شما کار نکرد، با من در تماس باشید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برای استفاده از وی پی اس در start این رو سرچ کنید : remote Desktop connection
یه اینتر بزن
بعد در قسمت computer ادرس وی پی اس تون رو بنویسید
بعد یه صفحه باز میشه که یوزر پسورد میخواد
یوزر پسوردو بزن و صبر کن تا لوگین کنه
بعد یه محییط شبیه ویندوز باز میشه که میتونی از امکاناتش استفاده کنی

امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5


پی اچ پی نیوک

پی اج پی نیوک

دموی آنلاین

مای بی بی

انجمن ساز MyBB

دموی آنلاین

اپن کارت

فروشگاه سازها

اپن کارت

پرستا

Virtual Freer

دات نت نیوک

دات نت نیوک

دموی آنلاین

وردپرس

وردپرس

دموی آنلاین

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


آشنایی با اپن کارت (OpenCart)

اپن کارت (OpenCart) یک سیستم فروشگاه آنلاین رایگان منبع باز است که با مجوز GNU GPL منتشر می‌شود. اپن کارت با PHP نوشته شده است و از پایگاه داده‌ی MySQL استفاده می‌کند. امکان نصب اپن کارت روی بیش‌تر بسته‌های هاستینگ وجود دارد. امکانات متعدد اپن کارت شامل انواع قالب‌ها، تم‌ها، افزونه‌ها و ماژول‌ها به صاحبان سایت‌های تجارت آنلاین امکان شخصی‌سازی کامل فضای فروشگاه و فراهم آوردن بهترین تجربه‌ی خرید برای مشتریان و کاربران سایت را می‌دهد.

سادگی واسط کاربری اپن کارت و سادگی نصب آن باعث شده که برای استفاده از آن مهارت فنی چندانی لازم نباشد و صاحبان سایت‌ها می‌توانند به سرعت فروشگاه خود را آماده کنند. با این حال در صورت نیاز به پشتیبانی فنی سایت پشتیبانی، ویکی، و انجمن بسیار قوی اپن کارت برای کمک در اختیار شما است.

 

برخی ویژگی‌های اپن کارت

  • ظاهر بسیار جذاب و قابل شخصی‌سازی
  • مستندات فراوان برای آموزش کار با نرم‌افزار
  • امکان ایجاد دسته‌های نامحدود محصولات
  • امکان افزودن هر تعداد محصول
  • امکان نوشتن اطلاعات، توضیحات، ریویو، امتیاز دادن به محصولات
  • افزودن عکس و معرفی محصولات مرتبط
  • انتخاب زبان از جمله فارسی، واحد پول، نرخ مالیات
  • انواع تمپلیت‌ها، تم‌ها، ماژول‌ها و امکان افزودن امکانات دل‌خواه با افزونه‌های متعدد
  • پرینت صورت‌حساب‌ها
  • بهینه‌سازی موتور جست‌جو (سئو) و رتبه‌گیری عالی در نتایج جست‌جو
  • سیستم تخفیف‌دهی
  • ابزارهای بکاپ‌گیری و بازیابی نسخه‌های بکاپ
  • گزارش فروش، ثبت خطاها
  • امکان قرار دادن محصولات قابل دانلود
  • ایجاد چند فروشگاه
  • کار با درگاه‌های پرداخت مختلف
  • تعیین انواع روش‌های تحویل محصول
  • نصب بسیار ساده

برای آشنایی با رفع اپن کارت فارسی بر روی هاست‌های ویندوزی به مطلب «آموزش گام به گام و تصویری نصب فروشگاه ساز اپن کارت فارسی (OpenCart) روی هاست ویندوز با WebsitePanel» مراجعه کنید.

 

نصب رایگان اپن کارت فارسی به همراه بسته‌های هاست وب ثمین

وب ثمین برای خریداران بسته های هاست در صورت درخواست اپن کارت فارسی را به رایگان نصب می‌کند. بدیهی است مسؤولیت تولید محتوا، پشتیبان‌گیری و نگه‌داری از محتوای وب‌سایت به عهده‌ی مشتری است. به کاربران توصیه می‌شود به طور مرتب از وب‌سایت‌شان بکاپ بگیرند. ایجاد بکاپ به ویژه پیش از ایجاد تغییرات در قالب سایت یا به‌روزرسانی نرم افزارها ضروری است. بازیابی بکاپ‌های ذخیره شده توسط وب ثمین یا نصب مجدد اپن کارت در صورت بروز مشکل از جانب کاربران مشمول هزینه خواهد بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler Twitter Facebook Google Bookmarks Digg yahoo Technorati 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


در این مقاله قصد داریم نحوه راه اندازی وب سایت را شرح دهیم.
گام اول: ثبت دامنه: دامنه در حقیقت نام وب سایت شما می باشد که از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است. پسوندهای بین الملی رایج عبارتند از Com , Net, Org و … که دارای مصارف عمومی می باشند و پسوند های ملی شامل: ir,co.ir,net.ir و …
همانطور که برای تهیه یک محل سکونت یا تجارت اولین سوال آدرس منطقه مورد نظر است، برای وب سایت نیز اولین سوال آدرس اینترنتی شما یا همان نام دامنه می باشد. بطور مثال آدرس اینترنتی شرکت وب ثمین، Websamin.com می باشد که عبارت Websamin نام و عبارت com پسوند دامنه می باشد.
گام دوم: خرید هاست: پس از انتخاب و ثبت دامنه اکنون شما دارای یک آدرس اینترنتی شده اید. ولی با وجود ثبت دامنه وقتی آدرس سایتتان را وارد مرورگر می کنید این طور به نظرمی رسد که این آدرس ثبت نشده است. اشتباه نکنید.آدرس شما ثبت شده است و تنها چیزی که ندارد داشتن یک منبع برای نمایش اطلاعات آن است. این امر دقیقاً مانند ثبت شرکت است که علاوه بر ثبت شرکت در دفاتر اسناد رسمی باید یک مکان را برای شرکت خود انتخاب کنید. در اینترنت به چنین مکانی به عنوان منبع برای سایت را هاست می نامند. هاست مکانی برای میزبانی سایت شما می باشد که می توانید اطلاعاتتان را در آن برای عموم به نمایش بگذارید.
نکته: انتخاب سرویس میزبانی وب یا همان هاست بستگی به زبان برنامه نویسی سایت شما دارد. در نتیجه قبل از تهیه هاست، قالبیت های سرویس میزبانی را مطالعه کرده و اطمینان حاصل نمایید که زبان برنامه نویسی سایت شما را پشتیبانی می کند. البته شایان ذکر است سرویس هاست شرکت ثمین تمامی زبان های برنامه های برنامه نویسی را پشتیبانی می کند.
گام سوم: طراحی سایت اختصاصی یا استفاده از سیستم های مدیریت محتوی رایگان (CMS):
برای نمایش اطلاعات خود در اینترنت علاوه بر خرید دامنه و هاست باید سایت نیز طراحی نمایید. سایت شما می تواند از یک صفحه ساده HTML تا یک سایت داینامیک و حرفه ای فروشگاه و یا یک گالری حرفه ای تشکیل شده باشد. برای طراحی سایت می تواند از یک سیستم مدیریت محتوی رایگان مانند وردپرس، جوملا، دات نت نیوک و… استفاده کنید. هر کدام از این سیستم های مدیریت رایگان دارای امکانات، افزونه ها و قالب های گرافیکی متنوع می باشند. بطور مثال اگر قصد دارید یک وبلاگ شخصی داشته باشید و از سیستم های وبلاگدهی رایگان مانند بلاگفا، میهن بلاگ و … استفاده نکنید سیستم مدیریت محتوی وردپرس پیشنهاد می شود و اگر قصد دارید یک سایت تجاری داشته باشید جوملا یا دات نت نیوک توصیه می گردد. سیستم های مدیریت محتوی دارای تعداد زیادی افزونه رایگان می باشند که بیشتر نیازهای یک وب سایت را برآورده می کنید. اما اگر ویژگی خاصی مد نظر شما بود و افزونه آن را نتوانستید در اینترنت پیدا کنید ۲ راه وجود دارد:
۱- از آنجاکه سیستمهای مدیریت محتوی کد باز می باشند شما اگر علم برنامه نویسی داشته باشید می توانید ویژگی مورد را بصورت یک افزونه نوشته و بر روی سیستم مدیریت محتوی خود نصب کنید.
۲- تمامی ویژگی های مد نظر خود را برروی کاغذ آورده و سپس با یک شرکت طراحی وب سایت قرارداد منعقد نمایید تا سایت را با توجه به خواسته شما طراحی کند.
نتیجه گیری: با توجه به موارد ذکر شده در بالا به این جمع بندی می رسیم که برای داشتن یک وب سایت باید ۳ کار را انجام دهید:۱- خرید دامنه ۲-خرید هاست ۳- نصب سیستم مدیریت محتوی رایگان یا طراحی اختصاصی سایت

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler Twitter Facebook Google Bookmarks Digg yahoo Technorati 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دامنه CO.

دامنه‌ی CO. دامنه‌ی سطح بالای کشوری (ccTLD) کلمبیا در آمریکای جنوبی است. کلمه‌ی CO می‌تواند مخفف «company» (شرکت) باشد. به همین دلیل بازاریابی ثبت دامنه CO به عنوان یک دامنه‌ی عمومی پتانسیل بالایی داشت. این اتفاق در تابستان ۲۰۱۰ افتاد و دامنه‌ی CO به صورت یک دامنه‌ی عمومی (gTLD)عرضه گردید و قابلیت ثبت دامنه برای همگان ایجاد شد.

از این دامنه استقبال بسیار خوبی شد به نحوی که در فاصله‌ی یک سال از زمان عرضه‌ی عمومی آن آمار ثبت دامنه های .CO از مرز یک میلیون گذشت. اقبال نشان دادن شرکت‌های بزرگی مانند توییتر، آمازون و گوگل از این دامنه در آشنایی بیش‌تر کاربران اینترنت با این پسوند دامنه و ترویج استفاده از آن بسیار مؤثر بود.

در عرضه‌ی عمومی دامنه‌های CO. این دامنه با قیمتی نسبتاً بالاتر عرضه شد تا از بدنامی آن به علت ثبت دامنه توسط اسپمرها و برای مقاصد خراب‌کارانه جلوگیری شود، سرنوشتی که دامن دامنه‌های INFO. را به علت قیمت پایین عرضه گرفت. در حال حاضر دامنه‌‌های CO. با قیمت مناسب عرضه می‌شود و به عنوان یک پسوند دامنه‌ی معتبر شناخته می‌شود.

 

مزایای ثبت دامنه های CO.

  • ثبت دامنه CO برای نام وب‌سایت‌های تجاری بسیار مناسب است. در واقع اگر شهرت دامنه‌ی COM. نبود دامنه‌ی CO که مخفف طبیعی کلمه‌های company و corporation و commerce و community است می‌توانست اولین انتخاب برای نام وب‌سایت‌های تجاری باشد. این نام دامنه در نام‌گذاری سایت‌های تجاری نسبت به دامنه‌ی COM طبیعی‌تر و البته کوتاه‌تر است و همه با دیدن آن ماهیت تجاری سایت شما را درک می‌کنند.
  • نام دامنه‌های مناسب CO راحت‌تر در دست‌رس‌اند. تعداد دامنه‌های COM. ثبت شده ۸۰ برابر دامنه‌های CO است. به همین نسبت ثبت دامنه های خوش‌شکل و زیبای CO راحت‌تر است.
  • این نام دامنه به شدت برندپذیر است. اگر دامنه‌ی COM سایت‌تان را ثبت کرده‌اید ثبت دامنه CO به علت آن‌که بسیاری از برندها با نام دامنه‌ی CO نیز شناخته می شوند خیال‌تان را راحت می‌کند. حتا اگر قصد دارید تنها یک دامنه ثبت کنید می‌توانید به جای یک دامنه‌ی COM با نامی که مطلوب‌تان نیست یک دامنه‌ی CO به نامی که دوست دارید ثبت کنید. مردم به راحتی دامنه‌ی CO را به عنوان یک دامنه‌ی عمومی می‌پذیرند.
  • این نام دامنه تنها یک کاراکتر با COM فرق دارد. با در اختیار گرفتن نسخه‌ی CO دامنه‌تان خیال‌تان از اشتباهات تایپی کاربران راحت می‌شود.
  • این نام دامنه کوتاه است. برخی از شرکت‌های بزرگ برای سرویس‌های کوتاه کردن URL خود از دامنه‌های CO استفاده می‌کنند. معروف‌ترین این‌ها t.co (توییتر) و g.co (گوگل) است.
  • گوگل در رتبه‌بندی نتایج جست‌جو با دامنه‌های CO. عین دامنه‌های COM. رفتار می‌کند. این امتیازی است که به آسانی نمی‌توان از آن گذشت.

 

واجدان شرایط ثبت دامنه های CO.

هر کسی می‌تواند یک دامنه‌ی CO ثبت کند و محدودیتی از لحاظ محل سکونت یا نوع استفاده برای ثبت دامنه وجود ندارد. هم‌چنین ثبت دامنه های سطح سوم COM.CO، NET.CO و NOM.CO نیز برای عموم آزاد است.

 

مقررات دامنه‌های CO.

  • این دامنه‌ها را نمی‌توان برای بیش از ۵ سال ثبت کرد.
  • دامنه‌ی CO ضمانت برگشت پول ندارد. در صورتی که پس از ثبت یک دامنه‌ی CO پشیمان شوید و دامنه‌تان را حذف کنید پولی به شما برگشت داده نمی‌شود.
  • نام دامنه می‌تواند از ۳ تا ۶۳ کاراکتر داشته باشد.
  • پس از انقضای دامنه مالک پیشین می‌تواند تا ۴۰ روز برای تمدید دامنه‌اش اقدام کند. پس از این زمان دامنه به مدت ۱۵ روز قفل است. در این مدت مالک پیشین می‌تواند با پرداخت جریمه‌ی قابل ملاحظه برای پس گرفتن دامنه‌اش اقدام کند. ۵ روز پس از پایان این دوره دامنه برای ثبت عمومی آزاد می‌گردد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler Twitter Facebook Google Bookmarks Digg yahoo Technorati 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دامنه ME.

دامنه‌ی ME. در اصل دامنه‌ی سطح بالای کشوری (ccTLD) مونته‌نگرو است که در منطقه‌ی بالکان در جنوب‌شرقی قاره‌ی اروپا قرار دارد. مونته‌نگرو تا سال ۲۰۰۶ با صربستان یک کشور را تشکیل می‌دادند اما پس از جدا شدن  در همان سال ICANN دامنه‌ی ME. را به این کشور اختصاص داد.

دولت مونته‌نگرو با لحاظ احتمال تقاضای جهانی برای این دامنه تصمیم گرفت ثبت دامنه را به صورت یک دامنه‌ی سطح بالای عمومی برای همه‌ی متقاضیان آزاد کند. «me» به انگلیسی به معنی «من» است و این کلمه در ترکیب با فعل‌های زبان انگلیسی گاه نام سایت‌های بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.

در عمل نیز این تصمیم به خوبی جواب داد. از اواسط سال ۲۰۰۸ که ثبت عمومی این دامنه ممکن شد دامنه‌ی ME سریع‌ترین سرعت فروش را بین دامنه‌های سطح بالا به دست آورد و تا پایان سال ۲۰۱۲ بیش از ۶۶۰ هزار دامنه‌ی ME ثبت شده است.

 

کاربردهای ثبت دامنه ME.

برخی از کاربردهای این دامنه عبارتند از:

  • کسانی که می‌خواهند یک وب‌سایت یا وبلاگ را وقف خودشان کنند از ثبت دامنه ME نهایت استفاده را می‌برند.
  • مزایایی که برای همه‌ی دامنه‌های کم‌تر شناخته شده می‌توان بر شمرد برای دامنه‌های ME نیز وجود دارد: کوتاهی نام دامنه، آسان‌تر بودن یافتن نام‌های زیبا و به‌یادماندنی، و ثبت برند و ممانعت از ثبت دامنه توسط رقبا.
  • این دامنه پتانسیل بالایی برای «دومین هکینگ» (domain hacking) دارد. دومین هکینگ به روش‌هایی گفته می‌شود که با پسوندهای دامنه بازی می‌شود تا کلمه‌هایی بامعنی ایجاد ‌شود. مثلاً از طریق ثبت دامنه های ME دومین هک‌های بسیار زیبایی مانند its.me ،love.me ،insure.me ،meet.me ،me.me ساخته شده است. البته رجیستری ME. برخی از دامنه‌هایی را که ترکیب‌های بهتری می‌ساختند رزرو کرد و با قیمت‌های ممتاز به فروش رساند، مثلاً دامنه‌ی judge.me به قیمت ۸ هزار دلار به فروش رفت و برای ثبت دامنه insure.me بیش از ۶۸ هزار دلار پرداخت گردید. بیش‌تر دامنه‌های ثبت شده‌ی ME در واقع دومین هک‌های انگلیسی و تا حدودی هلندی بوده‌اند. ۷۱ درصد این دامنه‌ها را آمریکایی‌ها ثبت کرده‌اند.
  • ترکیب ME به عنوان مخفف «خاور میانه» (middle east) شناخته می‌شود و تعداد قابل توجهی از موارد ثبت دامنه ME توسط شرکت‌های فعال در منطقه‌ی غرب آسیا و شمال آفریقا وجود دارد.
  • هم‌چنین مخفف نام ایالت «مین» (Maine) آمریکا ME است و از این دامنه‌ها در موارد مرتبط با این ایالت زیاد استفاده می‌شود.
  • برای سرویس‌های کوتاه کننده‌ی URL در موارد متعدد از دامنه‌های دو-کاراکتری و حتا یک-کاراکتری .ME استفاده شده است. البته ثبت دامنه های دوکاراکتری با پرداخت هزینه‌های ویژه مقدور است و برای عموم ممکن نیست. مشهورترین این سرویس‌های کوتاه‌کننده‌ی URL سرویس fb.me متعلق به فیس‌بوک است.
  • برخی از سایت‌ها و شرکت‌های مشهور نیز از دامنه‌های ممتاز ME برای داشتن URLهای کوتاه‌تر استفاده کرده‌اند، از جمله: wp.me (وردپرس)، ti.me (مجله‌ی تایم)، v.me (شرکت ویزا برای پرداخت‌های الکترونیکی).

 

واجدان شرایط ثبت دامنه های ME.

ثبت دامنه ME برای همگان آزاد است. اما ثبت دامنه‌های سطح سوم مانند .co.me و .net.me فقط برای شهروندان و مؤسسات مونته‌نگرویی ممکن است.

 

مقررات دامنه‌های ME.

  • این دامنه‌ها می‌توانند ۳ تا ۶۳ کاراکتر داشته باشند.
  • دامنه‌ی ME. تنها یک روز ضمانت برگشت پول دارد. پس از یک روز در صورت پشیمانی از ثبت دامنه و اقدام برای حذف آن پولی به شما برگشت داده نمی‌شود.
  • تعداد زیادی از دامنه‌های ME. توسط رجیستری رزرو شده و امکان ثبت ندارد. برای لیست کامل این دامنه‌ها کلیک کنید.
  • تعداد قابل توجهی از دامنه‌ها که از کلمه‌های بامعنی ساخته شده‌اند برای فروش ممتاز تعیین شده‌اند و ثبت آن‌ها برای افراد عادی احتمالاً تنها با هزینه‌های گزاف ممکن خواهد بود.
  • در صورت انقضا تا ۴۰ روز مالک دامنه می‌تواند برای تمدید آن اقدام کند. پس از این مدت دامنه به مدت ۳۰ روز قفل می‌شود که در این مدت مالک دامنه می‌تواند با پرداخت مبلغ قابل ملاحظه‌ای جریمه دامنه‌اش را پس بگیرد. ۵ روز پس از پایان این دوره دامنه برای ثبت عمومی آزاد می‌گردد.
  • این دامنه در حال حاضر از کاراکترهای بین‌المللی پشتیبانی نمی‌کند. اما ثبت دامنه هایی که کاراکترهای سوم و چهارم‌شان پشت سر هم خط تیره باشد ممکن نیست.
  • نام دامنه نمی‌تواند با خط تیره آغاز شود یا به خط تیره ختم شود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler Twitter Facebook Google Bookmarks Digg yahoo Technorati 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نام دامنه‌های فارسی

عادت کرده‌ایم و تقریباً برایمان بدیهی شده است که محیط اینترنت را باید به زبان انگلیسی درک کنیم. این امر از ساده‌ترین قسمت اینترنت که انتخاب نام دامنه است آغاز می‌شود. همه‌ی ما یاد گرفته‌ایم که باید آدرس وب سایت را در مرورگر با الفبای انگلیسی واردکنیم. اما شاید بتوانیم کم کم این موضوع را به فراموشی بسپاریم. مدتی است که امکان ثبت دامنه به زبان‌های مادری و با الفبای محلی به وجود آمده است.

 

نام دامنه‌های بین‌المللی شده (IDN)

نام دامنه‌های بین‌المللی شده (Internationalised Domain Names) به نام دامنه‌هایی که گفته می‌شود که به جای الفبای انگلیسی به زبان مادری هر کاربر اینترنت نشان داده می‌شود.

سیستم نام دامنه در اصل برای کار با تعداد کاراکتر محدودی که در زبان انگلیسی استفاده می‌شوند طراحی شده است و انواع کاراکترهای دیگری را که در زبان‌های دیگر نوشته می‌شد نمی‌شد در نام دامنه‌ها استفاده کرد. استاندارد IDN برای حل این مشکل و گسترش آزادی استفاده از زبان‌های مادری در اینترنت توسعه داده شده است. امکان ثبت دامنه‌های فارسی نیز در سیستم جدید نام‌گذاری دامنه‌ها به وجود آمده است.

 

مزایای ثبت دامنه‌های IDN به زبان فارسی

  • با ثبت یک دامنه‌ی فارسی می‌توانید با زبان مادری وب‌سایت خود را به کاربران‌تان معرفی کنید. کاربر معمولاً در کار با زبان مادری خود راحتی بیش‌تری نسبت به زبان بیگانه احساس خواهد کرد.
  • نام دامنه‌های فارسی جدیدند و ثبت اسامی مورد نظر آسان است. بیش‌تر نام دامنه‌های بامعنی COM. و NET. با الفبای انگلیسی ثبت شده‌اند. اما بیش‌تر نام‌های ساده به زبان فارسی هنوز ثبت نشده‌اند؛ پس راحت‌تر می‌توانید نام دامنه‌ی مورد نظرتان را ثبت کنید.
  • می‌توانید نام خودتان یا شرکت‌تان را با همان املایی که در مکاتبات‌تان به زبان فارسی استفاده می‌کنید ثبت کنید. پیدا کردن وب‌سایت شما با نام فارسی‌اش بسیار راحت‌تر است؛ زیرا همه‌ی کاربران با املای نام دامنه‌ی فارسی شما آشنا هستند اما همان نام را با الفبای انگلیسی یا مثلاً پینگلیش به روش‌های متفاوتی می‌توان تایپ کرد.
  • موتورهای جست‌جو برای کاربرانی که کلمه‌های فارسی را جست‌جو می‌کنند وب‌سایت شما را راحت‌تر پیدا می‌کنند و احتمال آن‌که رتبه‌های بهتری به شما تعلق بگیرد بیش‌تر است.

 

پسوندهای قابل ثبت به زبان فارسی

هر رجیستری جداگانه درباره‌ی زبان‌هایی که پشتیبانی می‌کند تصمیم می‌گیرد. در حال حاضر امکان ثبت دامنه‌های فارسی با پسوندهای COMو NETفراهم است. هم‌چنین دامنه‌های کاملاً فارسی .ایران نیز توسط IRNIC ثبت می‌شود. این سیستم هنوز در حال گسترش است و احتمالاً در آینده‌ی نزدیک تعداد پسوندهای دامنه‌ای که قابل ثبت به زبان فارسی باشند افزایش پیدا خواهد کرد.

 

چگونگی نمایش نام دامنه‌ی فارسی در مرورگر

برای ایجاد هماهنگی بین فرمت نام دامنه‌های قدیمی که به فرمت ASCII بودند و نام دامنه‌های IDN که از مجموعه کاراکترهای یونیکد استفاده می‌کنند نام دامنه‌ی بین‌المللی احتیاج به یک معادل سازگار با استاندارد ASCII دارد. اگر پس از وارد کردن نام دامنه‌ی فارسی خود در بعضی مرورگرها به جای نام فارسی با مجموعه‌ای از کاراکترهای غریبه مواجه شدید نگران نشوید. این کاراکترها معادل اسکی (ASCII) نام دامنه‌ی شماست که مرورگر استفاده می‌کند و به آن Punycode گفته می‌شود. به علت جدید بودن سیستم‌های ثبت دامنه IDN ممکن است برای ثبت دامنه فارسی لازم باشد از معادل Punycode آن استفاده کنید. برای به دست آوردن Punycode دامنه‌ی مورد نظرتان کلیک کنید.

 

کاراکترهای قابل استفاده و مقررات ثبت دامنه‌های فارسی

برای ثبت دامنه‌های فارسی می‌توانید از همه‌ی حرف‌های الفبای فارسی شامل «ء، ؤ، آ، أ، ئ، ة» و رقم‌های ۰ تا ۹، خط تیره و نیم‌فاصله استفاده کنید.

استفاده از فاصله مجاز نیست.

دامنه‌های فارسی نباید با عدد آغاز شوند یا به عدد ختم شوند.

نام دامنه‌های فارسی می‌توانند از ۳ تا ۳۰ کاراکتر باشند.

استفاده از حروف لاتین یا علایم سجاوندی، تنوین و تشدید و ساکن در ثبت دامنه فارسی مجاز نیست و کل کاراکترها باید به زبان فارسی باشند.

استفاده از صفحه کلید عربی برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا وقتی در هنگام ثبت دامنه زبان فارسی انتخاب شود کاراکترها خود به خود در هنگام ثبت دامنه به فارسی ثبت می‌شوند. با این حال بهتر است از صفحه کلید استاندارد فارسی استفاده کنید.

برای پیش‌گیری از مشکلات ثبت دو دامنه با املای مشابه در زبان‌هایی که از الفبای مشابه استفاده می‌کنند شما با ثبت یک دامنه‌ی فارسی در واقع ۶ دامنه ثبت کرده‌اید که به ظاهر و از لحاظ املا با هم هیچ تفاوتی ندارند ولی هر کدام با مجموعه کاراکترهای یک زبان (مثلاً فارسی، عربی، کردی، اردو و…) ایجاد شده‌اند.

 

ثبت دامنه های فارسی با وب ثمین

وب ثمین در حال حاضر امکان ثبت دامنه‌های فارسی با پسوندهای COM. و NET. را برای هم‌وطنان ایجاد کرده است. ثبت دامنه‌های فارسی از لحاظ هزینه‌ای هیچ تفاوتی با دامنه‌های دیگر ندارد. وب ثمین می‌کوشد همواره هزینه‌های ثبت دامنه را با توجه به رشد نرخ ارز نسبت به رقبا در پایین‌ترین حد نگه دارد. برای ثبت دامنه‌های فارسی کافی است به صفحه‌ی ثبت دامنه ما بروید و سفارش خود را ثبت نمایید. در صورت هر گونه مشکلی پشتیبانی ما در خدمت شما خواهد بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler Twitter Facebook Google Bookmarks Digg yahoo Technorati 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


در این مقاله قصد داریم نحوه اتصال دامنه به وبلاگ را در سیستم های وبلاگدهی رایگان شرح دهیم. از آنجاکه نحوه اتصال دامنه به وبلاگ در اکثر سیستم های وبلاگدهی مشابه است فقط به نحوه اتصال دامنه به وبلاگ در سیستم وبلاگدهی بلاگفا پرداخته می شود.
جهت اتصال دامنه به وبلاگ در بلاگفا مطابق گام های زیر عمل نمایید:
توجه: برای اتصال دامنه به وبلاگ خود در بلاگفا، ابتدا باید دامنه ای را ثبت نمایید. سپس DNS های دامنه را بر روی موارد زیر تنظیم کنید.
NS20.OURIRAN.NET
NS21.OURIRAN.NET
نکته: جهت اطلاع از DNS سایر سیستم های وبلاگدهی به مطلب تبدیل وبلاگ به وب سایت مراجعه کنید.توصیه می شود این مطلب را بطور کامل مطالعه نمایید.
گام اول: ابتدا وارد کنترل پنل وبلاگ خود در بلاگفا  شوید.سپس نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

ورود به کنترل پنل بلاگفا

ورود به کنترل پنل بلاگفا

گام دوم:از منوی سمت راست گزینه ” دیگر امکانات” را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه "دیگر امکانات"

انتخاب گزینه “دیگر امکانات”

گام سوم: پس از انتخاب گزینه “دیگر امکانات” بر روی گزینه “اتصال دامنه به وبلاگ” کلیک کنید. پس از کلیک صفحه ای مطابق شکل زیر نمایش داده می شود.

ورود اطلاعات جهت اتصال دامنه به وبلاگ

ورود اطلاعات جهت اتصال دامنه به وبلاگ

گام چهارم: در صفحه اتصال دامنه به وبلاگ چهار کادر متنی وجود دارد که باید آنها را پرنمایید:

۱- نام دامنه یا آدرس وبلاگ: در این کادر نام دامنه خود را بدون www یا http وارد نمایید. بطور مثال Websamin.com
2- نام مالک یا مدیر دامنه: در این کادر کافی است نام خود را به زبان فارسی وارد کنید
۳- تلفن مالک یا مدیر دامنه: در این کادر باید تلفن خود را وارد نمایید.
۴- ایمیل مالک یا مدیر دامنه: در این کادر آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.
گام پنجم: پس از انجام مراحل فوق بر روی دکمه “درج اطلاعات دامنه جدید” کلیک نمایید.

دکمه درج اطلاعات دامنه جدید

دکمه درج اطلاعات دامنه جدید

اگر مراحل فوق را بدرستی انجام دهید اکنون دامنه شما به وبلاگتان متصل شده است. 
نکته: تغییرات DNS دامنه بین ۸ تا ۲۴ ساعت زمان می برد. در نتیجه اگر تازه نیم سرورهای دامنه خود را بر روی نیم سرورهای بلاگفا تنظیم کرده اید صبر کنید تا نیم سرورهای دامنه شما بر روی بلاگفا تنظیم شود.

ثبت دامنه آنلاین

برای ثبت دامنه می‌توانید از سرویس ثبت دامنه آنلاین وب ثمین استفاده کنید. کلیه‌ی دامنه های بین‌المللی بلافاصله پس از ثبت فعال و قابل استفاده‌اند. دامنه های IR پس از ثبت باید مورد تأیید مرکز ثبت دامنه IR یا IRNIC برسند. این کار معمولاً در همان روز کاری یا اولین روز کاری بعدی انجام می‌شود. در هنگام ثبت دامنه نیم سرورهای سرویس وبلاگ‌دهی خود را مطابق راهنماهای بالا در قسمت نیم سرورهای دامنه وارد کنید. تنظیم نیم سرورهای وبلاگ روی دامنه پس از ثبت کامل دامنه نیز به سادگی از پنل مدیریت دامنه ممکن است. تغییر نیم سرورهای دامنه ممکن است چند ساعت به طول بینجامد. برای ثبت دامنه به بخش خدمات دامنه وب ثمین  مراجعه کنید. کلیه‌ی راهنمایی‌های لازم برای ثبت انواع دامنه‌ها در این صفحه در اختیار شما می‌باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler Twitter Facebook Google Bookmarks Digg yahoo Technorati 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


چگونه Whois یک دامنه را ببینیم؟

برای مشاهده‌ی رکوردهای Whois یک دامنه می‌توان از خط فرمان سیستم عامل یا وب‌سایت‌های متعددی که این کار را انجام می‌دهند استفاده کرد.

 

۱- whois گرفتن از طریق خط فرمان:

دستور whois به طور پیش‌فرض در سیستم عامل‌های لینوکس وجود دارد. کافی است در خط فرمان پس از دستور whois نام دامنه‌ی مورد نظرتان را وارد کنید. مثلا:

whois www.websamin.com

اطلاعات سایت وب‌ثمین را بر می‌گرداند. این دستور در لینوکس گزینه‌های متعددی دارد که فراتر از بحث آشنایی با whois است.

در سیستم عامل ویندوز دستور whois به طور پیش‌فرض وجود ندارد. اما مایکروسافت بسته‌ی بسیار کوچکی را به شکل یک فایل exe تهیه کرده است که می‌توانید با دانلود آن و قرار دادنش در مسیر پیش‌فرض دستور cmd یا تغییر دایرکتوری مسیر cmd به محل ذخیره‌ی فایل whois.exe از طریق خط فرمان و دقیقاً همانند دستور بالا در لینوکس اطلاعات whois هر دامنه‌ای را جست‌جو کرد.

Whois گرفتن از دامنه با خط فرمان ویندوز

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


۷-DomainsBot:

جست‌جوگر نام دومین با امکان جست‌جوی پیش‌رفته

یک موتور جست جوی دامنه با امکانات جست‌جوی پیش‌رفته است که می‌توانید برای گرفتن نتایج بهتر از ان استفاده کنید. برای مثال می‌توانید بیش‌ترین تعداد کاراکتر در دامنه‌های پیش‌نهادی را محدود کنید تا دامین‌های کوتاه‌تری به عنوان پیش‌نهاد دریافت کنید یا می‌توانید دامنه‌های دارای خط تیره را از لیست نتایج حذف کنید. هم‌چنین این ابزار دامنه‌های ثبت‌شده‌ای را که برای فروش عرضه شده‌اند به شما نشان می‌دهد.

 

۸-dnScoop:

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


احتمالاً تا کنون اصطلاحات دامین Addon، ساب دومین، و دامین پارک شده به گوش‌تان خورده است. این‌ها همه امکاناتی هستند که سرویس‌دهنده‌ی هاست می‌تواند به عنوان امکانان اضافه روی فضای هاست خریداری شده در اختیار شما بگذارد. در این مطلب می‌خواهیم تفاوت‌های این سه نوع دامنه را به صورت ساده برای شما بیان کنیم.

Addon Domain

داشتن یک دامین addon بسیار شبیه داشتن یک وب‌سایت جداگانه است. دامنه‌ی addon به یک فولدر در فولدر wwwroot یا public_html اشاره می‌کند و فایل‌هایش در آن فولدر میزبانی خواهد شد. از این جهت دامین add-on دقیقاً یک ساب دومین یا زیردامنه است که نام دامین add-on روی آن پارک شده است.

دامنه‌ی addon باید از پیش ثبت شده باشد و نیم سرورهای آن باید با نیم سرورهای دامنه‌ی اصلی یکی باشد. به علاوه برای هر دامین addon که به حساب‌تان اضافه می‌کنید باید رکوردهای DNS جدا در حساب‌تان معرفی کنید. برای دست‌رس به addon domain سه راه وجود دارد:

  • به صورت مستقیم: www.addondomain.com
  • به صورت یک دایرکتوری روی دامنه‌ی اصلی: www.maindomain.com/addondomain
  • به صورت یک زیردامنه از دامنه‌ی اصلی: addondomain.maindomain.com

در هنگام دست‌رس به دامین add-on دقیقاً نام خود دامنه در نوار آدرس مرورگر دیده خواهد شد، در نتیجه دامنه addon مانند یک وب‌سایت مجزا عمل می‌کند. دامین addon با این‌که از همان فضای هاست و پهنای باند دامنه‌ی اصلی استفاده می‌کند، دارای دست‌رس FTP، ایمیل، و آمار وب مختص خود است و البته محتوای آن نیز می‌تواند کاملاً با دامنه‌ی اصلی متفاوت باشد. این دامنه از بیرون کاملاً شبیه یک وب‌سایت جداگانه است و بازدیدکننده‌ی عادی نمی‌تواند تشخیص دهد که با وب‌سایت دیگری هم‌زمان روی یک حساب هاستینگ قرار دارند.

ساب دومین/ زیردامنه (Sub-domain)

ساب دومین از همان دامنه‌ی موجود استفاده می‌کند و نام مخصوص خود را ندارد. در نتیجه برای استفاده از آن نیازی به ثبت نام دامنه نیست. همانند دامنه addon زیردامنه نیز به فولدری در داخل فولدر روت wwwroot یا public_html اشاره می‌کند. مثلاً اگر زیردامنه‌ی shop را روی دامنه‌ی اصلی ایجاد کنید کاربران برای دست‌رس به آن در مرورگر آدرس shop.maindomain.com را وارد خواهند کرد. معمولاً دست‌رس آنلاین به فضای ایمیل در سرویس‌های هاستینگ از طریق یک ساب دومین مانند mail.maindomain.com انجام می‌شود.

دامنه‌ی پارک شده (Parked Domain) یا آلیاس (Domain Alias)

دامین پارک شده یا آلیاس یا نام مستعار دامنه یک دامنه‌ی ثبت شده است که به یک دامنه‌ی موجود اشاره می‌کند. اگر مثلاً شما دامنه‌ی parkeddomain.com را ثبت کنید و آن را روی دامنه‌ی دیگری مانند maindomain.com پارک کنید، وقتی در مرورگر آدرس parkeddomain.com وارد شود اتصال به maindomain.om برقرار خواهد شد و چیزی که در نهایت در نوار آدرس مرورگر دیده خواهد شد عبن محتوای سایت اصلی است. معمولاً این کار را زمانی انجام می‌دهند که می‌خواهند نام دامنه را ثبت کنند و از‌ آن برای نمایش محتوای همان سایت اصلی استفاده کنند. در این حالت نیازی به خرید هاست مجزا نیست. به علاوه در مواردی اگر دو سایت روی دو سرویس جدا عیناً کپی هم باشند ممکن است از طرف جست‌جوگرها در رتبه‌بندی با جریمه مواجه شوند.

دامین پارک شده یا آلیاس از همان نیم سرورهای دامنه‌ی اصلی استفاده می‌کند. هر آدرس ایمیلی که تحت دامنه‌ی اصلی تعرف شود عیناً برای دامنه‌ی پارک شده نیز ایجاد می‌گردد و قابل استفاده است.

فوروارد کردن یا ریدایرکت کردن دامنه (Domain Forwarding یا Domain Redirection)

دومین فورواردینگ وقتی استفاده می‌شود که شما دو دامنه با دو هاست مجزا دارید ولی احتیاجی به طراحی دو سایت مجزا یا داشتن دو نام دامنه‌ی مجزا در نوار آدرس نمی‌بینید. از طریق کنترل پنل هاست دامنه‌ای که می‌خواهید آن را ریدایرکت کنید نام دامنه‌ی وب‌سایت اصلی‌تان یا آدرس صفحه‌ یا زیردامنه‌ای از آن وب‌سایت را که مایلید بازدیدکنندگان سایت فعلی ببینند به عنوان مقصد وارد می‌کنید. در این حالت وقتی در نوار آدرس مرورگر نام دامنه‌ی فوروارد شده وارد شود مرورگر به وب‌سایت اصلی وصل می‌شود و نام وب‌سایتی که در نوار آدرس دیده می شود نیز تغییر می‌کند و به maindomain.com یا یک صفحه یا زیردامنه از آن تبدیل می‌شود.

برای ریدایرکت کردن لزومی نارد هر دو دامنه دارای نیم سرورهای مشابه باشند، زیرا شما دو سرویس کاملاً مجزا را به یک‌دیگر متصل نموده‌اید و در واقع از یکی از فضاهای هاستینگی که خریداری کرده‌اید استفاده‌ی کامل نکرده‌اید. هر کدام از این دو دامنه سرویس ایمیل و FTP مستقل خود را دارند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler Twitter Facebook Google Bookmarks Digg yahoo Technorati 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


معمولاً وبلاگ‌نویسان کارشان را با سرویس‌های وبلاگ‌نویسی رایگان شروع می کنند. این سرویس‌ها یک فضای هاست رایگان، یک محیط ویرایش‌گر برای نوشتن مطالب وبلاگ، و یک نام وبلاگ در اختیار کاربر می‌گذارند. نام وبلاگ به شکل زیردامنه‌ یا ساب‌دومینی از نام سرویس وبلاگ‌نویسی به عنوان آدرس وبلاگ شناخته خواهد شد.

بسیاری از وبلاگ‌نویس‌ها مایلند ضمن استفاده از محیط وبلاگ‌نویسی‌یی که به آن عادت کرده‌اند صاحب یک نام دامنه‌ی اختصاصی برای وبلاگ خود باشند. این نام اختصاصی هم اعتبار بیش‌تری به وبلاگ آن‌ها می‌دهد و هم معرفی و جست‌جوی آن را آسان‌تر می‌کند. خبر خوب این است که این کار ممکن است. هر وبلاگ‌نویسی می‌تواند دامنه‌ای را که برای نام وبلاگش می‌پسندد و با پسوند مورد علاقه‌اش (به شرط این‌که آن نام دامنه با پسوند مورد نظر قبلاً ثبت نشده باشد) به نام خود ثبت کند.

برای این کار لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای فضای هاست پرداخته شود. وبلاگ‌نویس از قبل فضای هاست قابل‌قبولی را از سرویس بلاگینگ خود در اختیار دارد. حتی ممکن است بتوان نام دامنه را نیز به رایگان ثبت کرد. تا همین اواخر در سایت‌های فارسی مطالبی درباره‌ی تبدیل رایگان وبلاگ به وب‌سایت رایج بود. البته که هیچ چیزی واقعاً رایگان نیست، اما تنها راه این کار یافتن پسوند دامنه‌ای است که ثبت نام دامنه روی آن رایگان باشد.

ظاهراً هم چنین پسوند دامنه‌ای وجود دارد: tk. پسوند دامنه‌ی کشوری توکلائو که منطقه‌ای است در جنوب اقیانوس آرام با ۱۴۰۰ نفر جمعیت و وابسته به نیوزیلند. این دامنه‌ها را می‌توان به طور رایگان در اختیار گرفت و روی وبلاگ مورد نظر ری‌دایرکت کرد. اما اگر وبلاگ مربوط  حتی به طور موقت از دست‌رس خارج شود، یا تشخیص داده شود که مطالب آن نامناسب است، یا حداقلی از فعالیت برای مدت ۹۰ روز روی دامنه‌ی رایگان مشاهده نشود این دامنه به جای وبلاگ مورد نظر به یک صفحه‌ی تبلیغ ری‌دایرکت می‌شود.  در واقع هم شما مالک دامنه نیستید و تنها وبلاگ شما به صورت یک فریم موقتاً در دامنه‌ی tk. مورد استفاده نمایش داده می‌شود. تا مدت‌ها دامنه‌هایی که با پسوند tk. ثبت می‌شدند به استفاده برای فعالیت‌های آنلاین غیرقانونی معروف بودند و این برای اعتبار وبلاگ -که احتمالاً هدف اولیه‌ی تبدیل ساب‌دومین به دامنه‌ی اختصاصی بوده- در تناقض بود. بعد از مدتی هم که دست‌رس به وب‌سایت ثبت‌کننده‌ی این دامنه‌ها در ایران مسدود گردید.

اما راه منطقی و درست تبدیل وبلاگ به سایت این است که یک دامنه به نام خودتان ثبت کنید. چنان‌که گفتیم شما نیازی به ثبت فضای هاست ندارید. پس از تأیید مراحل ثبت دامنه کافی است DNS دامنه‌تان را روی نیم سرورهای سرویس وبلاگ‌نویسی مورد استفاده‌تان تنظیم کنید. در این صورت بازدیدکنندگان شما به جای مشاهده‌ی آدرس طولانی قبلی آدرس جدید شما را خواهند دید و نام سرویس وبلاگ‌نویسی از آدرس وبلاگ شما حذف می‌شود. این کار چند فرصت تازه در اختیار شما می‌گذارد:

- شما یک دامنه به نام خودتان دارید که رتبه‌بندی می‌شود، در آمارها دیده می‌شود و  حتی می‌تواند منبع  درآمدی برایتان باشد، بدون این‌که هزینه‌ی هاست پرداخته باشید.

- شما می‌توانید هر زمان که خواستید سرویس وبلاگ‌نویسی‌تان را تغییر دهید نام دامنه‌تان را روی هر سرویس وبلاگ‌نویسی دیگری نیز به همین ترتیب تنظیم کنید. کاربران شما را با نام دامنه‌تان می‌شاسند و شما به هیچ سرویس بلاگینگی مقید نیستید.

- شما می‌توانید در صورت تمایل یک فضای هاست برای خود تهیه کنید و با نصب سیستم مدیریت محتوا یا وبلاگ‌نویسی مطلوب خود (بهترین مثال وردپرس است) یک وبلاگ/وبسایت کاملاً مستقل داشته باشید.

- دامنه‌ای که ثبت کرده‌اید تا پایان دوره‌ی ثبت در اختیار شماست؛ چه از آن استفاده کنید و چه نکنید. شما دقیقاً می‌دانید کی باید دامنه‌تان را دوباره تمدید کنید و کسی نمی‌تواند آن را از دست‌تان بیرون بکشد.

-  حتی برای تنوع می‌توانید بیش از یک دامنه ثبت کنید و همه را به وبلاگ‌تان متصل کنید.

- نام قبلی وبلاگ شما در سرویس بلاگینگ مورد استفاده‌تان هم‌چنان در دست‌رس و قابل استفاده است. بازدیدکنندگان چه از نام قدیم و چه از نام جدید وبلاگ شما استفاده کنند می‌توانند به آن دست‌رس پیدا کنند.

به صرفه‌ترین انتخاب شما بعد از دامنه‌ی رایگان ثبت دامنه‌های ملی (با پسوند ir.) است. این دامنه‌ها خوش‌بختانه قیمت مناسبی دارند و در بین کاربران داخل کشور محبوبیت زیادی هم دارند. انتخاب بعدی شما می‌تواند دامنه‌های عمومی معروفی مانند com. یا net. یا info. باشد. این دامنه‌ها شناخته شده‌اند و به وبلاگ شما وجهه‌ی بین‌المللی هم می‌دهند. هزینه‌ی آن‌ها هم برای ثبت یک‌ساله چندان بالا نیست.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


آموزشنصب فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) با cPanel

برای آموزش نصب اپن کارت بر روی هاست ویندوز به مطلب «آموزش تصویری نصب فروشگاه‌ساز اپن کارت (OpenCart) بر روی هاست ویندوز با WebsitePanel» مراجعه کنید.

نکته: اگرچه این آموزش در برخی بخش‌ها به کمک امکانات کنترل پنل cPanel نوشته شده است می‌توانید همین کارها را چنان که از اسم هر کدام از مراحل نصب مشخص است در هر کنترل پنل دیگری نیز انجام دهید و اپن کارت را نصب کنید. کافی است با کنترل پنل خود آشنا باشید و بدانید هر کدام از این کارها را روی کنترل پنل هاست خود چگونه می‌توانید انجام دهید، مثلاً اگر با نحوه‌ی ایجاد دیتابیس یا extract کردن فایل‌ها روی کنترل پنل هاست خود آشنا باشید به آسانی می‌توانید همین فرآیند را در آن‌جا هم انجام دهید.

گام نخست: ایجاد دیتابیس (پایگاه داده) و شناسه‌ی کاربری مربوط به آن

برای نصب اپن کارت روی هاست لینوکس به سی‌پنل خود لاگین کنید.

پیش از هر کار باید یک دیتابیس MySQL و یک شناسه‌ی کاربری (User) دیتابیس ایجاد کنید و اجازه‌ی دست‌رس به دیتابیس ساخته شده را به این کاربر بدهید. در بخش «Databases» در سی‌پنل بر روی گزینه‌ی «MySQL Database Wizard» کلیک کنید:

دسترس به صفحه‌ی ایجاد دیتابیس در سی پنل

شکل ۱:‌ دسترس به صفحه‌ی ایجاد دیتابیس در سی پنل

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برای آموزش نصب وردپرس بر روی هاست ویندوز به مطلب «نصب وردپرس بوسیله کنترل پنل Websitepanel» مراجعه کنید.

گام نخست: ایجاد دیتابیس (پایگاه داده) و شناسه‌ی کاربری مربوط به آن

برای نصب وردپرس روی هاست به سی‌پنل خود لاگین کنید.

پیش از هر کار باید یک دیتابیس MySQL و یک شناسه‌ی کاربری (User) دیتابیس ایجاد کنید و اجازه‌ی دست‌رس به دیتابیس ساخته شده را به این کاربر بدهید. در بخش «Databases» در سی‌پنل بر روی گزینه‌ی «MySQL Database Wizard» کلیک کنید:

دست‌رس به منوی ایجاد دیتابیس در سی‌پنل

شکل ۱- دست‌رس به منوی ایجاد دیتابیس در سی‌پنل

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برای آموزش نصب جوملا ۳ بر روی هاست ویندوز به مطلب آموزش کامل نصب جوملا ۳ روی هاست ویندوز با WebsitePanel  مراجعه کنید.
 
برای نصب جوملا ۲٫۵ و نسخه‌های پیش از آن بر روی هاست ویندوز به مطلب  آموزش گام به گام و تصویری نصب جوملا فارسی (Joomla) روی هاست ویندوز با WebsitePanel مراجعه کنید.

 

نکته ۱: نخست خوب است یادآوری کنیم که اگرچه این آموزش در گام‌های نخست و دوم بر اساس کنترل پنل cPanel است می‌توانید با خیال راحت اصل همین کارها را چنان که از اسم هر کدام از ۳ گام نصب در این آموزش مشخص است برای هر کنترل پنل دیگری نیز انجام دهید و جوملایتان را نصب کنید. تنها لازم است با کار با کنترل پنل خود آشنا باشید و بدانید هر کدام از این مراحل را روی کنترل پنل هاست خود چگونه می‌توانید انجام دهید، مثلاً اگر با نحوه‌ی ایجاد دیتابیس یا extract کردن فایل‌ها روی کنترل پنل هاست خود آشنا باشید به آسانی می‌توانید همین فرآیند را در آن‌جا هم انجام دهید.

نکته ۲: برای نصب جوملا ۳ به PHP 5.3.1 و بالاتر و MySQL 5.1 و بالاتر بر روی سرور هاست خود نیاز دارید. بنابراین مطمئن شوید هاست‌تان از این نرم‌افزارها پشتیبانی می‌کند و نسخه‌های به‌روز آن‌ها را استفاده می‌کند.

نکته ۳: جوملا ۳ نسبتاً جدید است و هنوز خیلی از قالب‌ها و ماژول‌های موجود برای جوملا نسخه‌ی سازگار با جوملا ۳ ندارند.

گام نخست: ایجاد دیتابیس (پایگاه داده) و شناسه‌ی کاربری مربوط به آن

برای نصب جوملا ۳ روی هاست به سی‌پنل خود لاگین کنید.

پیش از هر کار باید یک دیتابیس MySQL و یک شناسه‌ی کاربری (User) دیتابیس ایجاد کنید و اجازه‌ی دست‌رس به دیتابیس ساخته شده را به این کاربر بدهید. در بخش «Databases» در سی‌پنل بر روی گزینه‌ی «MySQL Database Wizard» کلیک کنید:

دست‌رس به منوی ایجاد دیتابیس در سی پنل

شکل ۱: دست‌رس به منوی ایجاد دیتابیس در سی پنل

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


افزودن فرم تماس به سایت برای سایت‌هایی که می‌خواهند با مشتریان‌شان ارتباط برقرار کنند یا پیغام‌های بازدیدکنندگان را دریافت کنند لازم است. از طریق فرم تماس پیغام‌هایی را که در سایت گذاشته می‌شود می‌توانید در صندوق پستی‌تان مشاهده کنید. مراحل افزودن فرم تماس به سایت به این شرح است:
نخست (فعال کردن و تنظیمات پست الکترونیک): ابتدا باید آدرس ایمیل‌تان را در وردپرس برای ارسال ایمیل وعرفی کنید. مثلاً می‌توانید مطابق مطلب «تنظیمات سرویس ارسال ایمیل SMTP در وردپرس» تنظمیات ایمیل خود را انجام دهید، تا وردپرس بتواند به شما ایمیل بفرستد.

دوم (نصب و فعال کردن افزونه‌ی فرم تماس): افزونه‌‌ی «فرم تماس نسخه ۷» یا “Contact Form 7″ را نصب کنید. (راه‌نمای نصب افزونه در وردپرس) از منوی افزونه‌ها می‌توانید این افزونه را فعال کنید و تنظیمات آن را دهید. برای انجام تنظیمات وارد منوی «افزونه‌ها» بخش «افزونه‌های نصب شده» شوید.

دست‌رس به مدیریت افزونه‌های نصب شده‌ی وردپرس

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


در بخش تنظیمات همگانی وردپرس می‌توانید مواردی مانند ساعت و تاریخ مندرج در پای نوشته‌ها، عنوان سایت، آدرس سایت و وردپرس، آدرس ایمیل خودتان، امکان ثبت نام کاربران در سایت، را تعیین کنید. برای دست‌رس به این تنظیمات در نوار کناری سمت راست سایت برگه‌ی «تنظیمات» و از آن بخش «همگانی‌» را انتخاب کنید:

دست‌رس به منوی تنظیمات همگانی وردپرس

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ابزارک‌ها یا ویجت‌ها (widget) ماژول‌های کوچکی‌اند که در چیدمان و افزایش امکانات نوارهای کناری، یا دیگر فضاهای تعریف شده در پوسته استفاده می‌شوند. ویجت‌ها ممکن است همراه با پوسته‌ی شما باشند یا به بعضی از افزونه‌هایی که نصب کرده‌اید مرتبط باشند. ویجت‌ها به شما امکان شخصی‌سازی وب‌سایت را می‌دهند و طیف کاربردشان به ‌نسبت گسترده است. یک ابزارک یا ویجت می‌تواند یک فرم تماس در گوشه‌ای از سایت ایجاد کند، یا یک کادر گفت‌گو، یا یک اسلایدشو، یا به کمک کادرهایی مانند پست‌های ویژه، دست‌بندی‌های مطالب، بایگانی، آخرین دیدگاه‌ها و… دست‌رس‌پذیری نوشته‌های شما را افزایش دهد و به ظاهر و محتوای سایت‌تان می‌افزاید.

به تنظیمات مربوط به ابزارک‌های موجود در وردپرس‌تان را می‌توانید از منوی نمایش در نوار کناری سمت راست پنل مدیریت می‌توانید دست‌رس داشته باشید.

 

 

دست‌رس به صفحه‌ی مدیریت ویجت‌های وردپرس

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


وسته یا قالب یا تم (theme) در وردپرس ظاهر سایت شما را تعیین می‌کند. در مطلب «نصب قالب وردپرس» روش افزودن پوسته‌های جدید به وردپرس توضیح داده شد. پوسته‌های وردپرس را می‌توانید در سایت‌های متعددی به صورت رایگان یا با پرداخت پول به صورت فارسی، ترجمه شده یا انگلیسی تهیه کنید. پیش‌نمایش و لیست کلیه‌ی پوسته‌های نصب شده روی وردپرس‌تان را می‌توانید از نوار کناری دست راست برگه‌ی «نمایش» با کلیک بر روی لینک «پوسته‌ها» ببینید.

 ورود به منوی پوسته‌ها در وردپرس

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


وردپرس در اصل برای راه‌اندازی وبلاگ یا سایت‌هایی که نویسنده مایل به تعامل با بازدیدکنندگان باشد توسعه داده شده است. ساده‌ترین راه ارتباطی هم کامنت‌ها یا دیدگاه‌هایی است که بازدیدکنندگان درباره ی هر مطلب وب‌سایت می‌نویسند. اگرچه این امکان برای بیش‌تر وب‌سایت‌هایی شخصی و وبلاگ‌ها مطلوب است تعداد زیادی از سایت‌های تجاری احتمالاً تمایلی نخواهند داشت نظرات  شخصی بازدیدکننده‌های سایت درباره‌ی مطالبی که به قصد معرفی کسب و کارشان نوشته‌اند در پایین هر نوشته‌ای از سایت بدون هیچ کنترلی دیده شود.

به‌علاوه بسیاری هستند که از این امکان برای درج مطالب تبلیغاتی برای سایت‌های خود استفاده می‌کنند یا تنها قصدشان لینک گذاشتن است. در اصل خیلی از این‌ها حتا آدم هم نیستند بلکه برنامه‌های رایانه‌ای‌اند که کارشان تولید همین نوع محتواهاست.

دسته‌ی دیگری که ممکن است بخواهید از آن‌ها پرهیز کنید کسانی‌اند که بی‌پروایند یا در نوشته‌شان مراعات ادب را نمی‌کنند یا به هر دلیلی مایل نیستید نظرات‌شان را تحمل کنید. شما مالک سایت هستید و کسی نمی‌تواند در این مورد به شما ایرادی بگیرد. خوش‌بختانه وردپرس به شما امکانات خوبی برای کنترل دیدگاه‌ها می‌دهد.

در وردپرس فارسی از منوی دست راست پنل مدیریت ماوس را روی برگه‌ی «تنظیمات» بگیرید و گزینه‌ی «گفت‌گوها» را انتخاب کنید. صفحه‌‌ی گزینه‌های دیدگاه دیده می‌شود. بیش‌تر این تنظیمات واضحند. اما به شکل مختصر در مواردی که لازم است کمی توضیح می‌دهیم.

تنظیمات دیدگاه‌های وردپرس

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نکته: نصب پرستاشاپ در این آموزش به کمک ویژگی‌های  کنترل پنل cPanel تهیه شده است. اما انجام مراحل نصب هیچ وابستگی‌یی به کنترل پنل خاصی ندارد و اگر هاست شما از PHP و MySQL پشتیبانی کند معمولاً مشکلی در نصب نخواهید داشت. کافی است با کنترل پنل هاست خود آشنا باشید و بدانید مراحل لازم در کنترل پنل را چگونه می‌توانید انجام دهید.

گام نخست: ایجاد دیتابیس (پایگاه داده) و شناسه‌ی کاربری مربوط به آن

برای نصب پرستاشاپ نیاز به یک پایگاه داده‌ی MySQL دارید. در کنترل پنل هاست خود در بخش مربوط به دیتابیس (database) یک پایگاه داده‌ی MySQL ایجاد کنید. برای آن یک شناسه‌ی کاربری (user) و رمز عبور ایجاد کنید و اجازه‌ی دست‌رس کامل به دیتابیس را به این شناسه‌ی کاربری بدهید. اطلاعات نام دیتابیس، شناسه و رمز عبور آن را یادداشت کنید. در مراحل بعدی نصب به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.

اگر کنترل پنل شما cPanel است به آن لاگین کنید. در بخش «Databases» گزینه‌ی «MySQL Database Wizard» را انتخاب کنید. در صفحه‌ی باز شده در گام نخست نامی برای دیتابیس‌تان وارد کنید. بر روی «Next Step» کلیک کنید. در صفحه‌ی بعد یک شناسه‌ی کاربری و یک رمز عبور برای دیتابیس وارد کنید و در گام آخر پس از یادداشت اطلاعات دیتابیس، شناسه و رمز عبور با کلیک بر روی «All Privileges» دست‌رس کامل دیتابیس را به شناسه‌ی کاربری بدهید. با کلیک بر روی «Next Step» مراحل ایجاد دیتابیس تکمیل می‌گردد.

ایجاد دیتابیس

شکل ۱- ایجاد دیتابیس

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


اسکریپت رایگان فروش کارتهای شارژ و محصولات مجازی Virtual Freer با پنل مدیریت بسیار ساده و کاربردی امکان دسته بندی محصولات، چینش محصولات، سفارش آنلاین و امکان اتصال به درگاههای خرید آنلاین داخلی امکان راه اندازی بسیار سریع یک وبسایت خرید و فروش آنلاین را به صاحبان وبسایتها می دهد. خرید محصول از فروشگاههای کارت شارژ ایجاد شده با Virtual Freer بسیار ساده است و اطلاعات خرید بلافاصله به ایمیل خریدار فرستاده می شود.
Virtual Freer از PHP و دیتابیس MySQL استفاده می کند و سادگی پنل مدیریت آن امکان راه اندازی سریع فروشگاه را به مدیر سایت می دهد. این اسکریپت به زبان فارسی است. توصیه می شود برای نصب آن از هاستهای لینوکس استفاده کنید.

نکته: نصب Virtual Freer در این آموزش توسط کنترل پنل cPanel انجام می گیرد. اما انجام مراحل نصب هیچ گونه وابستگی به کنترل پنل خاصی ندارد و اگر هاست شما از PHP و MySQL پشتیبانی کند معمولاً مشکلی در نصب نخواهید داشت. کافی است با کنترل پنل هاست خود آشنا باشید و بدانید مراحل لازم در کنترل پنل را چگونه می‌توانید انجام دهید.

مرحله اول: ایجاد دیتابیس (پایگاه داده) و شناسه‌ی کاربری مربوط به آن

برای نصب Vitual Freer نیاز به یک پایگاه داده‌ی MySQL دارید. در کنترل پنل هاست خود در بخش مربوط به دیتابیس (database) یک پایگاه داده‌ی MySQL ایجاد کنید. برای آن یک شناسه‌ی کاربری (user) و رمز عبور ایجاد کنید و اجازه‌ی دسترسی کامل به دیتابیس را به این شناسه‌ی کاربری بدهید. اطلاعات نام دیتابیس، شناسه و رمز عبور آن را یادداشت کنید. در مراحل بعدی نصب به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.

اگر کنترل پنل شما cPanel است به آن لاگین کنید. در بخش «Databases» گزینه‌ی «MySQL Database Wizard» را انتخاب کنید. در صفحه‌ی باز شده در گام نخست نامی برای دیتابیس‌تان وارد کنید. بر روی «Next Step» کلیک کنید. در صفحه‌ی بعد یک شناسه‌ی کاربری و یک رمز عبور برای دیتابیس وارد کنید و در گام آخر پس از یادداشت اطلاعات دیتابیس، شناسه و رمز عبور با کلیک بر روی «All Privileges» دست‌رس کامل دیتابیس را به شناسه‌ی کاربری بدهید. با کلیک بر روی «Next Step» مراحل ایجاد دیتابیس تکمیل می‌گردد.

ایجاد دیتابیس

شکل ۱- ایجاد دیتابیس

امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 1


آموزش نصب دستي اسكريپت هايي كه فايل Install دارند 

1- فايل را دانلود و بر روي
هاست خود Extract ميكنين

نصب بانك اطلاعاتي :
1- داخل MYSQL ميشين و يك
بانك اطلاعات ميسازين مثلا به نام Test
2- داخل phpMyAdmin ميشين
3- بعد
بانك اطلاعات را انتخاب ميكنين در صفحه باز شده بر روي Import كليك ميكنيد
4- در
صفحه باز شده بر روي Brows كليك ميكنيد مسير فايل quiz.sql بر روي كامپيوتر خود را
انتخاب ميكنين و Ok و در آخر GO را ميزنين
5- با اين كار جداول در بانك اطلاعات
شما ساخته شده


حال نوبت ميرسه كه بانك اطلاعاتي را به برنامه معرفي
كنيم
براي اينكار :
1- فايل جديد config.php را از سايت گرفته اين فايل براي
راحتي كار شما ميباشد بعد از دريافت و جايگزين كردن آن را Edit ميكنيم
2- مقادير
زير را تغيير ميدهيم

localhost$
$UserName
$PassWord

$DataBaseName
مشخصات بانك اطلاعاتي كه جداول را در آن ساختيد را وارد
ميكنين

براي تغيير پسورد آدمين سايت
در فولدر آدمين فايلي به نام
pconfig.php وجود دارد آن را Edit ‌ميكنين
خط 7 براي تغيير نام كاربري ورود به
ادمين
خط 9 براي تغيير پسورد ميباشد

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 

سلام

با خواندن آموزش زیرمی توانید به راحتی برای مثال یک ساب دامین در هاست میزبانی وب را به هاست دانلود در سرور دیگر را متصل نماید تا از خرید یه دامنه جدا خودداری نمایید

برای این کار اول باید به هاست میزبانی وب که در سرور اولی هست و سایت شما یا بهتر بگم دامنه اصلی شما روی آن قرار دارد بروید و در کنترل پنل یک ساب دامین بسازید بعد در کنترل پنل سی پنل در قسمت Domain بروید

در این قسمت یک آپشن وجود دارد با عنوان advanced DNS zone Editor

بعد در این قسمت در زیر صفحه رکورد ها را مشاهده میکنید که رکورد ساب دامنه شما باید اینجا وجود داشته باشد بعد از اینکه ساب دامنه را پیدا کردید در سمت راست گزینه Edite وجود دارد

بعد از زدن این گزینه چند تا کارد برای شما باز خواهد شد که آخرین کادر مربوط به ای پی هست که شما باید ای پی را به ای پی سرور هاست دانلود تغییر بدید برای پیدا کردن ای پی هاست دانلود می توانید خودتان پینگ بگیرید یا اینکه از مدیر سرور هاست دانلود بپرسید

بعد از اینکه ای پی جدید را قرار دادید گزینه Edite Record را بزنید

توجه داشته باشید که برای ساب دامین دوتا رکورد مشاهده خواهید کرد یک رکورد با دبلیو و یکی بدون دبلیو که هردو باید به همین صورت ای پی جدید جایگزین شود

تا اینجا شما ساب دامنه رو به هاست دانلود متصل کردید و حالا نیاز است که هاست دانلود شما دامنه شما را بشناسد و اجازه ورود دهد برای این کار باید به کنترل پنل هاست دانلود رفته و ساب دامنه را پارک کنید برای این منظور در قسمت Domain

آپشن parked Domains را بزنید

بعد ساب دامنه را بدون دبلیو وارد کرده و پارک کنید

توجه داشته باشید یک ارور متداول وجود دارد که بیشتر وقت ها این ارور را مشاهده خواهید کرد که اخطار میدهد ای پی یا دی ان اس دامنه شما به سرور وصل نیست و دامنه شما پارک نمیشود در این حالت یا شما ای پی ساب دامنه را درست عوض نکردید با اینکه به زمان بیشتری لازم است تا دامنه را قبول کند وقتی به این مشکل مواجه شدید اول در کنترل پنل هاست میزبانی وب چک کنید که ای پی ها تغییر داده شده اند یا نه اگر تغییر کرده بود و همه چیز درست بود کمی صبر کنید حدود 30 دقیقه بعد دوباره در هاست دانلود پارک کنید اگر باز هم ارور داد به مدیر سرور هاست دانلود اطلاع دهید تا بررسی کنند

موفق باشید

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


آموزش تصویری ثبت دامین tk | ست کردن tK


 

با سلام به همه کاربران
دیدم مشکل در ست کردن دامین tk زیاده برای همین یه آموزش کامل میزارم همراه با تصویر.

خوب ابتدا برید به آدرس زیر:

www.dot.tk

خوب در فیلد وسط صفحه آدرس دامنه مورد نظر رو مینویسید:


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ثبت و یا تغییر نیم سرور (NS)

 

 

 

امروز می خوام در مورد ثبت و تغییر دی ان اس (DNS) های یک دامنه صحبت کنم. تا اینجا رسیدیم که شما دامنه ای رو ثبت کردید و هاست تهیه کردید و از سرویس دهنده ی خودتون نیم سرور (NS) ها رو گرفتید و الان باید دی ان اس (DNS) های دامنه ی ثبت شده رو ست کنید.
توی این جلسه آموزش ثبت و تغییر نیم سرور (NS) برای دامنه های آی آر رو خدمتتون عرض می کنم.
مراحل زیر رو دنبال کنید…

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


افزودن دامنه به هاست رایگان

برای افزودن دامنه ابتدا باید دی ان اس های دامین خود را در پنل دامین به دی ان اس های زیر تغییر دهید

ns1.vvs.ir

ns2.vvs.ir

ns3.vvs.ir

ns4.vvs.ir

و بعد در هنگام ثبت هاست نام دامین خود را وارد کنید

ولی اگر می خواهید در کنار دامنه های ما آدرس جدید اضافه کنید و سایت شما با دامنه شما و ساب دامنه ما قابل نمایش باشد باید دامین را پارک کنید

حال برای اتصال دامنه به هاست وارد سی پنل شوید و به روی گزینه پارک دامین کلیک کنید و بعد دامنه خود را وارد کنید

اگر از دامنه های ما استفاده می کنید نیازی به آموزش های بالا نمی باشد

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


اگر مایلید دامنه ای به جز دامنه اصلی بر روی هاست خود اد کنید تا سايتي مجزا از سايت اصلي راه اندازي كنيد می توانید از گزینه Addon Domains استفاده کنید.

برای این کار ابتدا وارد cPanel شده و گزینه Addon Domains را انتخاب کنید.

در صفحه جديد فيلدها را به صورت زير تكميل كنيد :
New Domain Name: نام دامنه
Subdomain/Ftp Username: نام ساب دامین و نام کاربری برای اکانت ftp
Document Root: روت یا همون ریشه اصلی فایل ها
Password: پسورد برای لوگین شدن با ftp
Password (Again): پسورد را تکرار کنید
بعد روی Add Domain کلیک کنید.

اگر مسير Document Root را مطابق آموزش مسير پيش فرض قرار دهيد يك پوشه با نام دامنه داخلهاست ايجاد ميشود . مي توانيد مديريت سايت جديد را در اين پوشه انجام دهيد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


اگر مایلید دامنه ای به جز دامنه اصلی بر روی هاست خود پارک کنید تا هاست شما با 2 دامنه یا بیشتر، باز شود می توانید از گزینه Park Domain استفاده کنید.

برای این کار ابتدا وارد cPanel شده و گزینه Park Domain را انتخاب کنید.

 

سپس نام دامنه جدید را در کادر وارد کنید. 

 


توجه داشته باشید که قبلا باید dns های دامنه با dns های دامنه اصلی یکسان شده باشد.

اگر مي خواهيد دامنه بين المللي (نظير com,org,net,...) را به هاست متصل کنید  ابتدا دي ان اس هايهاست را روي دامنه مورد نظر ست كرده پس از 5 الي 6 ساعت اقدام به پارک كردن كنيد.

- اگر مي خواهيد دامنه ir به هاست متصل كنيد ابتدا دي ان اس هاي هاست را روي دامنه مورد نظر ست كرده پس از 12 الي 24 ساعت اقدام به پارک كردن كنید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برای آپلود فایل بر روی هاست دو روش وجود دارد:

1- استفاده از FTP که آموزش آن در پرتال موجود است

2- استفاده از File Manager سی پنل که

برای استفاده از File manager ابتدا در cPanel گزینه File Manager را انتخاب کنید.

برای ایجاد کردن فولدر جدید، گزینه New Folder را انتخاب کنید و نام پوشه جدید را تایپ کنید. پس از ایجاد پوشه جدید، برای وارد شدن به آن روی پوشه دوبار کلیک کنید و سپس گزینه Upload را انتخاب کرده و با ورود به صفحه جدید، چند باکس برای آپلود نشان داده می شود که با کلیک کردن روی دکمه Browse و انتخاب فایل موردنظر، مب توانید اقدام به آپلود فایل های خود بر روی هاست نمایید.

 

در صورتی که تمایل دارید فایل موردنظر در پوشه اصلی هاست (root) آپلود شود ، مرحله سوم را حذف کنید و فقط گزینه Upload را انتخاب کنید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

برچسب ها : ,

به شما اجازه مي دهد به آمارهايي در مورد وب سايت و بازديدكنندگان تان دسترسي پيدا كنيد . مثلا چه مقدار از FTP يا پهناي شما مورد استفاده قرار گرفته است و يا كاربران چه فايلهايي را از وب سايت شما گرفته اند و ..

 

Analog

Analog مي تواند اطلاعاتي ساده اي را در مورد تعداد بازديدكنندگان سايت را براي شما مشخص كند . Analog سريع و در عين حال راهنماي خوبي براي نشان دادن اطلاعات ساده مي باشد مثلا در طول يك ماه به خصوص چه مقدار بازديد كننده از وب سايت شما بازديد كرده اند.

 

1 - روي گزينه Analog كليك كنيد.

2- روي نام ماه مورد نظر خود براي دستيابي به آمار مربوط به آن كليك كنيد.


Webalizer

Webalizer اطلاعات و آمار مربوط به هاست را مي تواند بصورت نمودارهاي كاملا دقيق براي شما نشان دهد

براي وارد شدن به اين قسمت روي Webalizer كليك كنيد.


پهناي باند ( Bandwidth )

در اين قسمت مي توانيد مقدار مصرف پهناي باند سايت تان را مشاهده كنيد مثلا پهناي باند براي  HTTP ( براي سايت ) POP ( براي ايميل )  و چنانچه سيستم مديرتي شما از FTP پشتيباني كند ميزان مصرف پهناي باند براي FTP را هم نشان مي دهد.

1- روي گزينه Bandwidth كليك كنيد.

 

2- براي ديدن مقدار مصرف همه انوع باندها روي نام دامنه اي كه به رنگ زير است كليك كنيد ( this color )

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ممکن است نیاز داشته باشید تا همزمان از 2 هاست استفاده کنید. به عنوان مثال یک  هاست برای وب سایت و  هاست دومی برای آپلود فایل ها و لینک دادن از طریق ساب دامین. برای این کار مراحل زیر را درسی پنل انجام دهید.

 

1.وارد قسمت Sample DNS Zone Editor شوید.

2. در این مرحله ساب دامین و آی پی سرور  هاست دوم را در کارد مربوطه وارد کنید.

 


سپس ساب دامین را به مدیر سرور هاست دوم (هاست ساب دامنه) اطلاع دهید تا بر روی هاست تنظیم شود.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 

برای ایجاد یک وب سایت اولین قدم داشتن یک دامنه می باشد

برای ثبت دامنه طبق مراحل زیر انجام دهید

1.برای ثبت دامنه ابتدا باید در آذرآنلاین ثبت نام نمایید

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

برچسب ها : ,

دامنه در حقیقت نام وب سایت شما می باشد که از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است. پسوندهای بین الملی رایج عبارتند از .com ، .net و .org که دارای مصارف عمومی می باشند و هر یک به ترتیب معرف سایتهای تجاری (Commercial) ، شبکه (Network) و سازمانی یا غیر انتفاعی (Organization) می باشند. در ثبت این دامنه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی نامها با اولویت درخواست ثبت می شوند و برای مدت یک سال با توجه به حق الثبت پرداختی معتبر و قابل تمدید و انتقال می باشند.

دامنه های ارائه شده دولت هاست بنام فرد صادر شده و با کنترل پنل اختصاصی و با Privacy Protection رایگان ارائه می گردد.

 

 

کلیه دامنه ها با پسوند ir. باید در پرتال مرکز نیک (پژوهشگاه دانش های بنیادی) ثبت شوند و باید مشتری در این سامانه ثبت نام نماید!

توجه: اشتباه در ثبت مدت دامنه، نام دامنه و عدم ثبت شناسه نیک بر عهده مشتری بوده و دولت هاست هیچ گونه مسئولیتی نمی پذیرد.
در صورت سوال قبل از انجام سفارش با پشتیبانی آنلاین مطرح نمایید.

مراحل ایجاد شناسه کاربری (NIC Handle)

1) به آدرس http://www.nic.ir وارد شوید.

۲) بر روی گزینه “ساخت شناسه کاربری جدید” کلیک کنید.


۳) فرم موجود را با وارد کردن اطلاعات دقیق خود تکمیل نمایید. (حقیقی یا حقوقی بودن را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید)

راهنمایی:

دامنه های co.ir - org.ir - net.ir ویژه شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی می باشد.

دامنه های gov.ir - co.ir مخصوص وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی می باشد.

ثبت دامنه های ir. برای همگان (حقیقی و حقوقی) آزاد است.

توجه: جهت ثبت دامنه های مخصوص دانشگاه ها، ادارات و شرکت ها باید حتماً با شناسه مربوطه عضو شد و مدارک درخواستی را برای سازمان نیک ارسال نمود.

۴) در انتهای فرم قسمت رابط های مجاز را بر روی ( آزاد ) قرار دهید . در غیر این صورت ما دسترسی کافی برای پرداخت دامنه شما را نخواهیم داشت. ( بسیار مهم )

۵) پس از تکمیل و ثبت این مرحله شما شناسه کاربری خود را بطور کامل ایجاد فرموده اید و مشخصات ورود به ایمیل شما ارسال شده است, تنها کافیست به ایمیل های ارسالی از جانب NIC.IR توجه نمایید و به درخواست های آنها (در صورت وجود) عمل نمایید.

توجه: پس از ایجاد شناسه، وارد نمودن شناسه کاربری (NIC Handle) در قسمت پرتال مشتریان دولت هاست به منظور ثبت دامنه IR. ضروری است.بدیهی است در این صورت است که دامنه با نام شما ثبت خواهد شد.

6) نام دامین مورد نظر خود را در پرتال دولت هاست جستجو نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که از قبل در سامانه nic.ir دارای پروفایل کاربری یا همان هندل بوده اید می بایستی مراحل زیر را حتما قبل یا بعد از ثبت دامنه انجام دهید :


8) حالا در منوی کاربری سمت راست "مشخصه های شناسه" را کلیک کرده و رابطه های مجاز را در (صاحب امتیاز، اداری، فنی، مالی) به همه تغییر دهید تا بتوانیم پرداخت این دامنه را انجام دهید.

 

8) پس از پرداخت توسط دولت هاست دامنه شما بصورت وضعیت (پداخت شده / رزرو شده / تایید نشده) در خواهد آمد معمولاً بین 1 تا 12 ساعت (ساعات کاری) دامنه شما توسط مرکز نیک تایید خواهد شد.

توجه: در صورت عدم تایید دامنه وجه پرداختی شما عودت داده خواهد شد.

تایید دامنه های مربوطه به موسسات، سازمان ها، ادارت منوط به ارسال مدارک رفع مسئولیت و ... می باشد که توسط مرک نیک می باشد که در صورت نیاز بصورت ایمیل به شما اطلاع خواهند داد.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


در ماژول سیستم نرم افزاری خود آدرس های وب سرویس جدید بانک ملت باید تنظیم گردد.

همچنین آی پی سرور ما باید به بانک اعلام گردد.

 

آی پی سرور ما :

 

http://dolathost.com/ip.php

 

در صورتیکه میزبان هاست شما در خارج از کشور است:

 

https://pgwsf.bpm.bankmellat.ir:1443/pgwchannel/services/pgw?wsd

 

در صورتیکه میزبان هاست شما در داخل ایران است:

 

https://pgws.bpm.bankmellat.ir:443/pgwchannel/services/pgw?wsd

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


مقالات

Article آموزش ایجاد ساب دامین یا زیر دامنه در کنترل پنل
برای ایجاد Sub Domain در Cpanel بصورت زیر عمل میکنیم : پس از...
بازدید: 80
Article آموزش تنظیم ساعت سرور
برای تنظیم ساعت سرور بر روی کشور ایران وارد کنترل پنل...
بازدید: 69
Article آپلود فایل توسط File Manager در cPanel
برای آپلود فایل بر روی هاست دو روش وجود دارد: 1-...
بازدید: 66
Article اتصال دامین جدید به هاست
اگر مایلید دامنه ای به جز دامنه اصلی بر روی هاست خود...
بازدید: 73
Article اتصال ساب دامین به هاست دوم
ممکن است نیاز داشته باشید تا همزمان از 2 هاست استفاده...
بازدید: 70
Article ایجاد اکانت FTP در سی پنل
FTP مخفف عبارت File Transfer Protocol  پروتکلی استاندارد جهت...
بازدید: 71
Article تغییر رمز عبور بانک اطلاعاتی در cpanel
تغییر رمز عبور بانک اطلاعاتی در cpanel : چطور رمز عبور...
بازدید: 73
Article تغییر سطح دسترسی یک فایل یا پوشه
سطح دسترسی مناسب برای پوشه ها 755 و برای فایل ها 644 می...
بازدید: 72
Article راه اندازي سايت مجزا روي يك هاست
اگر مایلید دامنه ای به جز دامنه اصلی بر روی هاست خود...
بازدید: 73
Article رمز گذاري پوشه ها
براي رمز گذاري پوشه ها به شكل زير اقدام ميكنيم 1- وارد...
بازدید: 56
Article روش جلوگیری از استفاده پهنای باند و تصاویر دامنه بوسیله Hot link
سارقان مطلب و پهنای باند با کپی کردن لینک فایل های...
بازدید: 62
Article روش دسترسی به ایمیل
ابتدا باید طبق آموزش زیر یوزر برای ایمیل خود بسازید...
بازدید: 59
Article ریدایرکت یا منتقل کردن از یک آدرس به آدرسی دیگر
در صورتی که مایلید کاربران مشاهده کننده سایت خود را...
بازدید: 65
Article ساخت ایمیل Forwarder
با استفاده از Email Account Forwarders این امکان به شما داده می...
بازدید: 59
Article غیر فعال کردن کش شدن دی ان اس
چطور می توان قابلیت DNS Caching را غیر فعال نمود ؟ قبل از...
بازدید: 68
Article مشاهده آمار در سی پنل
Web / FTP Stats به شما اجازه مي دهد به آمارهايي در مورد وب...
بازدید: 73
Article مي توانم يوزر هاستم را تغيير دهم؟
بله شما ميتوانيد يوزر هاست را تغيير دهيد ولي اين...
بازدید: 63
Article نحوه گرفتن نسخه پشتیبان
جهت ایجاد فایل پشتیبان کامل که شامل فایلها و بانکهای...
بازدید: 68
Article ورود به كنترل پنل سی پنل
dolathost.com:2082 و یا dolathost.com/cpanel كه بجاي dolathost.com باید آدرس...
بازدید: 76
Article چگونه بانک اطلاعاتی Mysql بسازم؟
برای ایجاد بانک اطلاعاتی و یوزر آن به شکل زیر اقدام...
بازدید: 69
Article کجای هاست من فضا را اشغال کرده؟
برای پاسخ به این سوال و جهت مشاهده میزان فضای استفاده...
بازدید: 65

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

برچسب ها : ,

به سایت جوملا فارسی مراجعه و آخرین نسخه جوملای فارسی را دانلود کنید:

http://www.joomlafarsi.com/download

با استفاده مشخصات FTP کنترل پنل Plesk ، آن را در پوشه ای به نام joomla در پوشه httpdocs آپلود نمایید:
یا فولدر فشرده شده را در بخش Filemanager هاست خود آپلود و سپس توسط گزینه Extract آن را از حالت فشرده خارج نمایید.

در این مرحله باید یک پایگاه داده برای joomla ایجاد کنید. به این منظور در صفحه اصلی Plesk بر روی گزینه Databases کلیک نمایید:

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 

 

Domain Alias ها نام های مستعاری هستند که برای دامین اصلی تعریف می شوند و اشاره به نام دامین اصلی دارند. Domain Alias ها مثل Domain Parking و یا Domain Stacking هستند. 
شما می توانید برای وب سایت خود چندین نام انتخاب کنید. برای این کار به صورت زیر عمل کنید: انتخاب Domain Aliases از صفحه home کلیک بر روی آیکون Add New Domain Alias وارد کردن نام مستعار در Domain alias name برای این که Domain Alais شما همانند رکوردهای منبع DNS zone در Primary domain به کار رود گزینه Synchronize DNS zone with the primarydomain را انتخاب کنید. 
از این به بعد هر تغییری که در رکوردهای منبع Primary domain رخ دهد، بر روی DNS zone های Domain alias اعمال خواهد شد. گزینه Mail را هنگامی انتخاب می کنید که اگر e-mail ای به آدرس e-mail در Domain Alias فرستاده شد به آدرس e-mail در دامین اصلی شما فرستاده شود. 
به طور مثال شما آدرس e-mail ای با نام mail@yourdomain.com دارید. یک Domain Alias نیز با نام alias.com هم ساخته اید. اگر بخواهید e-mail هایی که به mail@alia.com فرستاده می شوند را در mail@yourdomain.com نیز دریافت کنید، Mail را تیک بزنید. اگر گزینه Web را تیک بزنید، وب سرور به کاربرانی که با تایپ نام Domain Alias در browser خود به سایت شما می آیند، خدمات web account را نخواهد داد.

بر روی کلید OK کلیک کنید. پس از انجام اعمال بالا نام Domain Alias ایجاد شده به لیست Domain Alias های موجود در صفحه افزوده خواهد شد. برای ویرایش Domain Alias ها بر روی نام آن ها در لیست کلیک کرده و در صفحه باز شده تغییرات را اعمال کنید.

برای حذف کردن Domain Alias ها نیز نام آن ها را از لیست انتخاب کرده و آیکون را کلیک کنید، سپس پیغام Confirm removal را زده و کلید OK را بزنید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


آموزش تنظیم ساب دامین روی آی پی هاست دیگر در سی پنل

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد تا با یک دامنه به صورت همزمان از چندین هاست استفاده کنید و این کار تنها با ایجاد A Record و تنظیم آی پی ساب دامین بر روی سرور های دیگر میسر می باشد.

به عنوان مثال می توانید یک ساب دامین را برای هاست دانلود روی آی پی یک سرور دیگر تنظیم کنید یا یک ساب دامین را به یک وبلاگ متصل کنید و بسیاری استفاده های دیگر، مدتی پیش آموزش تنظیم ساب دامین روی آی پی هاست دیگر در کنترل پنل دایرکت ادمین در بخش بلاگ اسپیس ایران قرار گرفت و اکنون این آموزش برای کنترل پنل سی پنل آماده شده است.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 مراحل ترنسفر دامنه به وب رمز:

منظور از ترنسفر یا جابجایی دامنه چیست؟ شرکت های خارجی متنوعی مسئول ثبت دامنه ها هستند، مانند DirectI، OnlineNIC، Enom و ... و شرکتهای ایرانی که دامنه ها را به ثبت می رسانند، نماینده یکی از این شرکتها هستند.برای مثال شما دامنه خود را به شرکت مفید به ثبت رسانده اید و الان قصد دارید دامنه را به شرکت وب رمز انتقال دهید. اگر هر دو این شرکتها: مفید و وب رمز نماینده شرکت خارجی DirectIباشند،  به انتقال دامنه شما اصطلاحا Move کردن گفته می شود که هیچ هزینه ای برای شما ندارد، اما اگر شرکت فعلی شما نماینده OnlineNIC باشد و شرکت وب رمز که نماینده DirectI است، به انتقال دامنه اصطلاحا، Transfer/ ترنسفر گفته می شود که با این چابجایی یکسال دومین شما تمدید هم می گردد و هزینه این جابجایی و تمدید مبلغ 12000 تومان هزینه دارد.

جهت ترنسفر دامنه شما به وب رمز با رجیسترر DirectI انجام مراجل زیر ضروری است:

1- دامنه ها در حالت طبیعی به صورت Lock/ قفل شده هستند، جهت ترنسفر دامنه، می بایست دامنه را ازحالت Lock/ قفل خارج کنید، اینکار را می توانید از پنل دومین یا از شرکتی که قبلا دامنه را خریداری کرده اید اطلاع داده و  انجام دهید.

2- هر دامنه دارای یک کد شناسایی واحد است که به آن اصطلاحا Autorization code Domain گفته می شود، این کد را از پنل دامنه یا از شرکتی که قبلا دامنه با آن به ثبت رسیده ،دریافت و برای ایمیل فروش وب رمز ارسال کنید.

3- اگر عضو سایت وب رمز هستید، به حساب کاربری خود وارد شده و موجودی حساب خود را به میزان 14000 تومان افزایش دهید، در غیر اینصورت مطابق با راهنمای زیر در سایت وب رمز ثبت نام کنید، و سپس موجودی را افزایش دهید. راهنمای ثبت نام در سایت وب رمز، راهنمای ورود به حساب کاربری در وب رمز، راهنمای افزایش موجودی

4- ادمین دامنه که همان ایمیلی است که در هنگام نمایش اطلاعات دامنه/ whois مشاهده می کنید باید با این ترنسفر موافق باشد، ایمیل تایید از سوی رجیسترر برای ایمیل ادمین ارسال می گردد که می بایست توسط ادمین تایید شود. جهت دیدن اطلاعات دامنه این آدرس را در مرورگر خود وارد کنید: http://whois.sc/yourdomain

5- رجیسترر فعلی/ شرکت خارجی فعلی که دامنه با آن به ثبت رسیده نیز می بایست با این ترنسفر موافق باشد.

تذکر 1: این مراحل معمولا بین سه تا هفت روز زمان بر است ولی در طی این مدت هیچ مشکلی برای فعالیت وب سایت شما ایجاد نمی شود.

تذکر 2: ترنسفر دامنه به همراه یکسال تمدید دامنه انجام می شود، در حقیقت هزینه ای بابت ترنسفر از مشتری دریافت نمی شود.

اطلاعات مرتبط دیگر در خصوص دامنه ها

پیروز باشید...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 جهت راهنمای چگونگی ورود به کنترل پنل دومین آدرس زیر را مطالعه کنید:

چگونه وارد کنترل پنل دامنه خود شویم؟

پس از ورود به پنل دومین از منوی بالا Domains -> List All Orders و نام دامنه های ثبت شده را خواهید دید، بر روی نام دامنه کلیک کنید. سپس روی Name Serversکلیک کنید .در اینجا میتوانید DNS های دومین را وارد کنید و بر روی کلید Submit کلیک کنید.

دقت کنید پس از تغییر DNS های دومین معمولا بین 4 تا 24 ساعت زمان نیاز است تا DNS های جدید کاملا در کل اینترنت تنظیم شود.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 مراحل Move کردن دامنه به وب رمز:

منظور از Move کردن دامنه به وب رمز چیست؟ شرکت های خارجی متنوعی مسئول ثبت دامنه ها هستند، مانند DirectI، OnlineNIC، Enom و ... و شرکتهای ایرانی که دامنه ها را به ثبت می رسانند، نماینده یکی از این شرکتها هستند. برای مثال شما دامنه خود را به شرکت مفید به ثبت رسانده اید و الان قصد دارید دامنه را به شرکت وب رمز انتقال دهید. اگر هر دو این شرکتها: مفید و وب رمز نماینده شرکت خارجی DirectIباشند، به انتقال دامنه شما اصطلاحا Move کردن گفته می شود که هیچ هزینه ای برای شما ندارد، اما اگر شرکت فعلی شما نماینده OnlineNIC باشد و شرکت وب رمز که نماینده DirectI است، به انتقال دامنه اصطلاحا، Transfer/ ترنسفر گفته می شود که با این چابجایی یکسال دومین شما تمدید هم می گردد و هزینه این جابجایی و تمدید مبلغ 12000 تومان هزینه دارد.

1- ابتدا به پنل فعلی دامنه خود وارد شده و از منوی Settings، مقادیر Customer ID و Email را برداشته و در جایی یادداشت کنید.

2- اگر قبلا با وب رمز دامنه ثبت نکرده اید و الان قصد Move کردن دومین خود را به وب رمز دارید، لطفا ابتدا در این آدرس مطابق با این راهنما ثبت نام کنید، در صورتیکه قبلا دومین با وب رمز به ثبت رسانده اید، جهت ورود به پنل دامنه مطابق با این راهنما اقدام نمایید. (پنل جدید دامنه)

3- مجددا وارد پنل فعلی/ قدیم دامنه خود شوید، از منوی Domains، گزینه List All Orders، برروی نام دامنه خود که قصد Move آنرا دارید کلیک کنید. برروی کلید Move Services جهت انتقال دامنه کلیک کنید، در این قسمت Customer ID و ایمیل گیرنده را وارد کنید.

اطلاعات مرتبط دیگر در خصوص دامنه ها

پیروز باشید...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برای ورود به پنل کاربری خود در سایت http://domains.webramz.com/customer وارد شوید. جهت ورود راهنمای زیر را بخوانید:

http://support.webramz.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=5&nav=0,1,3

جهت تغییر اطلاعات مالکیت دامنه، به قسمت Domains بروید. از منوی باز شده بالا، گزینه List All Orders را انتخاب کنید، به صفحه ای وارد می شوید که لیستی از دامنه هایی که با این آدرس ایمیل، درخواست ثبت آنها را داده اید، ملاحظه می کنید. شکل زیر:

 

 بر روی دامنه مورد نظر کلیک کنید، در صفحه جدید باز شده بر روی گزینه Contact Details کلیک کنید. شکل زیر:

در صفحه باز شده مانند شکل زیر برروی گزینه Edit existing contact کلیک کرده درمرحله بعد مانند شکل زیر می توانید نام مالک دامنه، شماره های تماس و آدرس را تغییر دهید سپس بر روی Submit و کلید Modify Contact Information کلیک کنید.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


مرکز آموزش : راهنمای سرویس های دامین

جهت ورود به پنل دومین به آدرس زیر مراجعه کنید HTTP://DOMAINS.WEBRAMZ.COM/CA/LOGIN در پنجره باز شده در صفحه بعد، آدرس ایمیل خود که قبلا هنگام خرید دومین اعلام کرده اید را در بخش Email وارد کرده و برروی کلید Forgot password جهت بازیابی رمز عبور از...
نمودار فوق چرخه حیات دامین های IR را طبق قوانین پژوهشگاه دانشهای بنیادی / مرکز ثبت دامنه های آی آر / www.nic.ir [1] نشان می دهد. آزاد (AVAILABLE): در این دوره دامین برای ثبت آزاد می باشد و می توانید با پرداخت هزینه ثبت دامین معادل با 460...
ابتدا بايد توجه داشته باشيد كه نام دامنه فقط ميتواند شامل حروف (A - Z) اعداد (0 - 9) و خط فاصله ( - ) باشد، فاصله و ديگر نشانه ها نمي توانند در اسم دامنه به كار برده شوند. در انتهاي نام دامنه پسوند هاي مختلفي وجود دارند كه شما بايد بر اساس محتويات و اطل...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نرم افزار KEEPASSX یک نرم افزار رایگان و بسیار کاربردی جهت ساخت، مدیریت و دسته بندی رمز های عبور و اطلاعات حساس شما میباشد . شما توسط این نرم افزار کاربردی می توانید تمامی رمز عبورها را بصورت دسته بندی شده و مرتب، در قالب یک بانک اطلاعاتی نگهداری کنید و...
برای مدیریت فایلها و دسترسی به فایلهای سایت، معمولا مدیران سایت از پروتکل اف تی پی استفاده میکنند، وارد شدن در این پروتکل بدون نیاز به نرم افزار جانبی خاص دیگر هم توسط ویندوز اکسپلورر امکان پذیر است؛ ولی اگر شما از نرم افزار جانبی دیگری استفاده کنید امکان...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


توجه: این آموزش مربوط به دامنه های .کام، .نت، . ارگ و ... است. پنل مربوط به دامنه های آی آر، سایت www.nic.ir است که شما خودتان برای ثبت دامنه به این آدرس وارد شده و برای خود حساب کاربری ایرنیک ایجاد کرده اید.

 

 


ابتدا به آدرس زیر بروید  :
http://domains.rackset.com/customer

 

Login Form

  

 

نام کاربری آدرس ایمیل شماست که در فرم سفارش وب رمز وارد کردید و در whois دومین مشخص است. برای گرفتن Whoisاز دامنه، آدرس زیر را در آدرس بار مرورگر خود وارد کنید:

http://whois.sc/yourdomain که yourdomain نام دامنه شما است. برای مثال webramz.com

 

اگر رمز عبور را به خاطر ندارید روی Forgot Password کلیک کنید و ایمیل خود را وارد کنید. بصورت خودکار ایمیلی از سوی Registrar حاوی رمز عبور دریافت خواهید کرد که با آن میتوانید در فرم بالا وارد کنترل پنل دومین شوید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 نحوه تغییر مالکیت دامنه های .com، .net، .org و ...

برای تغییر مالکیت دامنه، مراحل زیر را طی کنید، ابتدا باید برای مالک جدید یک پنل دامنه بسازید و سپس دامنه را به پنل مالک جدید انتقال دهید:

1- به این آدرس وارد شده و در این قسمت با اطلاعات مالک جدید ثبت نام نمایید. در طی مراحل ثبت به شما یک Customer ID اعلام می شود، آنرا در جایی یاد داشت و ذخیره نمایید.

2- برای انتقال دامنه، ابتدا وارد پنل دامنه خود شوید (پنل مالک فعلی) جهت ورود به پنل دامنه از این آدرس وارد شوید، راهنمای ورود به پنل دامنه

3- پس از ورود به پنل دامنه، بروی کلید Domains کلیک و گزینه List Last 10 Domain را جهت وارد شدن انتخاب کنید، در صفحه باز شده، نام دامنه را می بینید، کنار نام دامنه گزینه Domain Registration Click to manage را کلیک کرده و برروی کلید Move Services کلیک کنید. سپس از شما ایمیل و Customer ID مالک جدید درخواست می گردد، آنها را مطابق با گزینه 1 که دریافت کرده اید، تکمیل کنید.

اطلاعات تکمیلی بیشتر در خصوص دامنه ها

پیروز باشید...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برای ساخت شناسه کاربری، ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مطابق با نیاز یکی از فرمهای مربوط به 1- شخص، 2-شرکت یا سازمان غیر دولتی، 3- ورازتخانه، سازمان یا شرکت دولتی، 4- مرکز آموزشی و پژوهشی و یا 5- شناسه محدود را تکمیل نمایید 

آدرس: http://www.nic.ir/Create_New_Handle

 

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 در صورتیکه قبلا به عضویت سایت ایرنیک درآمدید و هم اکنون می خواهید به پنل خود وارد شوید و رمز عبور خود را فراموش کرده اید، به شکل زیر عمل کنید: به سایت مرکز ثبت دامنه های آی آر - ایرنیک - به آدرس :www.nic.ir بروید.  کلید ورود به سامانه ایرنیک را از منوی سمت راست بزنید.

پنجره ای مانند شکل زیر ظاهر می شود. در قسمت شناسه یا پست الکترونیک، آدرس کامل ایمیل که قبلا با آن مراحل ثبت نام را طی کرده اید، وارد کنید و بر روی گزینه باز نشاندن گذرواژه کلیک کنید.

در صفحه بعد که بصورت خودکار وارد می شوید، مجددا ایمیل خود را مانند شکل زیر وارد کرده و شماره نمایش داده شده را در قسمت مربوطه پر کرده و بر روی کلید ارسال کلیک می کنید.

 

 

پیامی مشابه زیردریافت خواهید کرد، با ورود به ایمیل خود می توانید از رمز عبور موقت استفاده کرده و پس از ورود به پنل خود، رمز خود را تغییر دهید.

گذرواژه موقت (Temporary Password) ایجاد و برای شما ارسال خواهد شد. لطفا صندوق پستی خود را چک کنید، ممکن است این ایمیل اشتباها به قسمت SPAM در صندوق پستی شما رفته باشد. 
اگر تا ۱۵ دقیقه آینده این گذرواژه به صندوق پستی شما نرسید، و در صورتیکه از صحت عملکرد صندوق پستی خود اطمینان دارید، موضوع را به ایرنیک از طریق ایمیل info@nic.ir جهت بررسی اطلاع دهید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ليست صفحات

تعداد صفحات : 2


ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد


آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 876
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 576

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 646
    باردید دیروز باردید دیروز : 994
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 6,766
    بازدید ماه بازدید ماه : 19,374
    بازدید سال بازدید سال : 144,327
    بازدید کلی بازدید کلی : 1,446,402

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 18.118.28.197
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :


مطالب تصادفی


صفحات اضافی سایت


لینک دوستان